Tarih Vakfı > Projeler > Eğitim Alanı Projeleri > Birinci Dünya Savaşı’na Katılan Ülkelerden Mesaj Var II Projesi Kapsamında Öğretmen ve Öğrenci Atölyeleri

Birinci Dünya Savaşı’na Katılan Ülkelerden Mesaj Var II Projesi Kapsamında Öğretmen ve Öğrenci Atölyeleri

by tarihvakfi

“BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI’NA KATILAN ÜLKELERDEN MESAJ VAR II”

Gençler Cihan Harbi’ni Farklı Perspektiflerden Tartışıyor ve Yazıyor

I. Öğrenci  Atölyesi

2014-2015 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilen projenin birinci yılında I. Dünya Savaşı’na katılan ülkelerde okutulan güncel tarih ders kitaplarında savaşın nasıl anlatıldığı öğrenciler tarafından incelendi. Bir dizi öğrenci ve öğretmen atölyesinin ardından 10 Mayıs 2015’te proje finali yapılarak, ulaşılan sonuçlar kamuoyu ile paylaşıldı.

Projenin 2015-2016 eğitim – öğretim yılında yapılacak ikinci bölümünde Milli Eğitim Bakanlığı’nın 7. Sınıf Sosyal Bilgiler ve 8. Sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabında yer alan Birinci Dünya Savaşı konusu öğrenciler tarafından derinlemesine incelenecek, araştırılacak, tartışılacak ve yeniden yazılacaktır.

Tarih Vakfı yürütücülüğünde, İstanbul’da hizmet veren sekiz özel okulun katılımıyla gerçekleşecektir. 2015-2016 eğitim – öğretim yılı süresince devam edecek proje Prof. Dr. Yücel KABAPINAR,Yrd. Doç. Dr. Erol KÖROĞLU ve Fırat GÜLLÜ danışmanlığında yedinci, sekizinci ve dokuzuncu sınıf düzeyinde öğrencileri ve sosyal bilimler öğretmenlerini kapsayacak bir dizi eğitim atölyesinden oluşacaktır.

11 Ekim 2015 tarihinde İELEV Eğitim Kurumlarında gerçekleşen öğretmen atölyesi Erol KÖROĞLU ve Fırat GÜLLÜ’nün açılış konuşmaları ile başladı. Yücel KABAPINAR’ın “Kanıt Temelli Tarih Öğretimi” atölye çalışmaları ile devam etti. Gerçekleştirilen paylaşım toplantısı ile sona erdi.

8 Kasım 2015 tarihinde 8 okuldan 68 öğrenci ve 29 öğretmenin katılımıyla I. Öğrenci Atölyesi İELEV Eğitim Kurumlarının ev sahipliğinde yapıldı.Hasan Tahsin ÖZKAYA’nın öğretmenlere “Gençler I. Dünya Savaşı’nı Tartışıyor: Farklı Ülkelerin Ders Kitaplarında Cihan Harbi” sunumu ve Prof. Dr. Yücel KABAPINAR’ın öğrencilere yaptığı öntest çalışmasıyla başlayan proje, Fırat GÜLLÜ’nün gerçekleştirdiği ders kitabı inceleme çalışması için metin ve harita okuma  atölyesiyle devam etti, Yrd. Doç. Dr. Erol KÖROĞLU’nun eleştirel okuma atölyesi ile sona erdi.

Projeye İELEV Eğitim Kurumları, TVOÖzel Şişli Terakki Lisesi, Ulus Özel Musevi Ortaokulu ve Lisesi, Özel ALKEV Ortaokulu, Özel ALEV Ortaokulu ve Lisesi, Özel Sezin Ortaokulu ve Lisesi, FMV Özel Işık Ispartakule Ortaokulu ve Özel ENKA Ortaokulu katılmaktadır.

II. Öğrenci Atölyesi

Tarih Vakfı yürütücülüğünde yapılan projenin II. Öğrenci atölyesi 77 öğrenci 36 öğretmenin katılımıyla gerçekleşti. 20 Aralık 2015 Pazar günü Ulus Özel Musevi Okulu’nda gerçekleşen II. Öğrenci atölyesi Prof. Dr. Yücel KABAPINAR’ın “Farklı Perspektiften Tarih Ders Kitaplarına Bakmak: Ezber, Tarih Dersinin Kaderi midir?” temalı atölye çalışması ile başladı. Öğrencilerin “7. Sınıf Sosyal Bilgiler” ve “8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük” ders kitabında yer alan “Birinci Dünya Savaşı” konusunu derinlemesine inceledikleri poster sunumları ile devam etti.

Öğrencilerin poster sunumlarının ardından Doç. Dr. Erol KÖROĞLU’nun I.  Dünya Savaşı’nda olası temalar üzerine konuşması ile sona erdi. Projeye İELEV Eğitim Kurumları, TVO Özel Şişli Terakki Lisesi, Ulus Özel Musevi Ortaokulu ve Lisesi, Özel ALKEV Ortaokulu, Özel ALEV Ortaokulu ve Lisesi, Özel Sezin Ortaokulu ve Lisesi, FMV Özel Işık Ispartakule Ortaokulu, Özel ENKA Ortaokulu ve VKV Özel Koç Lisesi katılmaktadır.