Açıklama
20. yüzyıl Avrupa tarihinin “karanlık” olayları ders kitaplarında nasıl işlenmektedir? Holokaust ya da işgal politikası bir çocuğa nasıl anlatılmalıdır? Öğretmenler öğrencilere soykırım gibi “hassas” konuları anlatırken ne gibi zorluklarla karşılaşmaktadırlar? Günümüzde okutulan ders kitapları bu konuları işlerken yeterince dikkatli mi? Elinizdeki kitapta 20. yüzyıl Avrupa tarihini anlatan ders kitapları incelenmektedir. İncelenen kitaplar Avrupa ülkelerinde okutulanlar arasında, temsil değeri en yüksek olanlardır. Bu çalışmada bir Avrupa kimliği yaratmaya çalışan ülkelerdeki ders kitapları temel alınmakla birlikte, henüz ulusal kimlik oluşturma sürecini yaşayan ülkelerde okutulan kitaplara da yer verilmiştir.