Kitaplar

Kitaplar

Tarihin İncelenmesi İçin Bir Kılavuz

Michael Stanford
Tarih filozofu Michael Stanford’un bu kitabı, tarihçilerin ve müstakbel tarihçilerin yanı sıra sosyal bilimlerin herhangi alanında yer alan tüm öğrenciler için bir kılavuz kaynak niteliği taşıyor. Olay olarak ve anlatım olarak tarihe yaptığı titiz ayrım ile tarih incelemeleri için gerekli gördüğü felsefi zemini taşıdığı kitabında tarihsel mefhumlar, yöntemler ve sorunlara ışık tutuyor.

Devletler, Savaş ve Kapitalizm: Politik Sosyolojinin İncelemeleri

Michael Mann
Tarihsel sosyoloji alanının yaşayan duayenlerinden Michael Mann’ın bu çalışması, kendisine ait farklı dergilerde yayımladığı makalelerin bir derlemesidir. Yeni-Weberci kavramsal çerçeveyi benimseyen Mann, kariyerini “toplumsal iktidarın tarihi”ni çalışmaya adamıştır. Bu eserinde devletin tanımı ve iktidarının kaynağı, Marxist kuram ve Herbert Spencer’ın yaklaşımıyla devlet, 1130-1815 yılları arasında İngiliz Devleti ve maliyesi, kapitalizm-militarizm ve çoklu devlet ilişkileri, sınıf-ulus ve devlet kavramlarıyla savaş ve toplum kuramı, modern militarizm, vatandaşlık ve Büyük Britanya’nın gerilemesi konularını ele aldığı makaleleri bulunmaktadır.

Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları

Tarih öğretimi ve tarih ders kitapları evrensel düzeyi yakalamak zorundadır. Dünya tarihçiliğinin ve onun uygulama alanı sayılan tarih öğretiminin geliştirdiği çağdaş yaklaşımların ne olduklarını bilmek, bunlara katkıda bulunmak, eleştirel gözle bakmak, yeni yorumlar getirmek çok önemlidir. Ne yazık ki Türkiye'de tarihçi zihniyeti aşırı milliyetçi ögelerin, dinsel belirleyiciliğin, tartışmaz ezberciliğin tutsağında kalarak, insanlığın günümüzde ulaştığı durumu yansıtabilecek bilimsel tarihçilik ilkelerini yakalayamamıştır. İşte Tarih Vakfı'nın 29 Eylül - 1 Ekim 1994 tarihlerinde Buca'da düzenlediği "Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları" sempozyumunda verilen bildirileri içeren bu kitap, tarih öğretiminde yeğlenebilecek yaklaşımları belirlemeye yardımcı olmak amacındadır.

Tarih Eğitimi ve Tarihte ''Öteki'' Sorunu

Yüzyılımızın son on yılında yaşanan etnik ve siyasi parçalanmaların yarattığı dalgalanmalar dünya gündemine yepyeni sorunlar getirdi, etnik kimlikler öne çıktı, ulus-devletler sorgulanmaya başlandı. Yerli ve yabancı tarihçiler Tarih Vakfı'nın 8-10 Haziran 1995'te Boğaziçi Üniversitesi'nde düzenlediği 2. Uluslararası Tarih Kongresi'nde bu sorunların önemli bir bileşenini, "öteki" olma sorununu ders kitapları, tarih yazımı ve yeni açılımlar çerçevesinde değerlendirdiler.

Kent Araştırmaları Bibliyografyası

Bu kitap, Tarih Vakfı tarafından Rockefeller Vakfı'nın desteğiyle yürütülen Yerel Tarih Grupları Projesi kapsamında yayımlanmıştır. Bu projeyle Türkiye'nin farklı bölgelerinde yaşadığı çevrenin tarihini merak eden, bu ilgiyi bir adım daha ileriye götürerek bugüne aktarılan tarihsel değerlere sahip çıkma, koruma duyarlılığında olan kentlilerin yerel tarih grubu oluşumu içinde yan yana gelerek o kentte tarih alanında bir sivil girişim olarak etkin olması amaçlanmaktadır. Kent tarihçiliği araştırmalarına yol göstermesi için bir kaynak kitap olarak hazırlanan bu çalışma, Tarih Vakfı'nın T.C. Başbakanlık Toplu Konut İdaresi ile birlikte 1994 yılında hazırladığı Türkiye Kent Araştırmaları Bibliyografyası'nın büyük ölçüde genişletilmiş devamı niteliğindedir. Elinizdeki bibliyografya çalışması bir önceki çalışmaya göre daha geniş bir alandan konu başlıkları içermektedir.

YAP YAPMA KILAVUZU Daha İyi Türk Yunan İlişkileri İçin

Herkül Millas
Bu kılavuz bir sürü yanlış anlamaya neden olan ve iki ulus arasında yakınlaşmayı zorlaştıran hataları tekrarlamak istemeyenler için hazırlanmıştır. (Ama tersinden de kullanılabilir ve gerginliği artırarak saldırgan kimseler ile Türk ve Yunan milliyetçilerini de tatmin edebilir.) Bu rehber en başta üçüncü bir ülkede yayımlanmak amacıyla İngilizce yazıldı; çünkü Yunanistan'da ya da Türkiye'de yayımlanan her kitap genellikle "öteki " tarafça ön yargılı sayılır.

TARİHİN KÖTÜYE KULLANIMI

Tarihsel belgeler hükümetlerin çıkarları doğrultusunda ve onların tarihçileri tarafından defalarca çarpıtılmış, bu çarpıtmalar tarih kitapları olarak öğrencilere ve okurlara sunulmuştur. Bu kitap, tarihin kötüye kullanımlarından rahatsızlık duyan ve bunların önlenmesi için somut çözümler üretmeye yönelik bir projede bir araya gelen bir grup tarihçinin sunuşlarından oluşmaktadır.

STK'larda Gönüllülük ve Gençlik

Elinizde bulunan kitap 1994'ten bu yana düzenlenen sivil toplum kuruluşları sempozyumlarının dokuz ve onuncusunda yapılan konuşmaların, sunuşların ve tartışmaların bir derlemesini içeriyor. Dokuzuncu sempozyum "STK'larda Örgüt İçi Demokrasi ve gönüllük " konusuyla kuruluşların kendilerine bakışını konu olarak işledi. Sempozyum bir anlamda sorumlu aktif yurttaşların birlikteliği olarak katılımcı demokrasinin temel öğeleri olan STK'ların kamusal alanda savundukları ya da temsil ettikleri bu ilkeleri kendi içlerinde ne kadar uyguladıklarını mercek altına alıyordu.

Sendikal Eğitim Atölye Çalışmaları

  • 18.75 TL
  • 25.00 TL
Elinizdeki kitap, Türkiye’de sendikal eğitim olgusunu değişik boyutlarıyla ve alt başlıklarıyla ele alan altı sempozyuma sunulan değerlendirmeleri bir araya getiriyor. Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı ile Friedrich Ebert Vakfı’nın işbirliğiyle organize edilen sempozyumların ilki, 6-7 Kasım 1997’de “Sendikal Eğitimin Dünü, Bugünü, Geleceği“ başlığıyla yapıldı. Diğer beş sempozyum ise 1998’in ikinci yarısından itibaren ve peşpeşe gerçekleştirildi: 11-12 Haziran’da “Sendikalarda Kadın Eğitimi“, 17-18 Eylül’de “Sendikalarda Uzmanlık Grubu Eğitimleri“, 1 Ekim’de “Yazılı Malzemenin Sendikal Eğitimde Kullanım Olanakları“ ve 2-3 Ekim’de “Yeni Teknolojik Gelişmelerin Sendikal Eğitimde Kullanılma Olanakları“.

Proje Yönetimi (Eğitim Kılavuzu 3)

  • 18.75 TL
  • 25.00 TL
Avrupa Konseyi ve Avrupa Birliği Komisyonu, Avrupa'da gençlik alanında çalışanların eğimi için 1998'de ortak eylem kararı aldı. Anlaşmanın amacı "Avrupa düzeyinde gençlik için faaliyet gösteren lider ve çalışanların eğitimine destek olarak aktif Avrupa yurttaşlığını ve sivil toplumu geliştirmektir". İki kurum arasındaki işbirliği, geniş bir etkinlikler ve yayınlar yelpazesini kapsamakta ve daha ileri bir ilişki için yeni araçların getirilmesini içermektedir. Bu yayın projesinin bir parçası olan Proje Yönetimi Eğitim Kılavuzu, Proje Yönetiminin Değer ve kavramlarını yöntemli bir eğitim programı çerçevesinde sunmaktadır. (Arka Kapak)